5.9.2014

Update ♪

Heyyy



Mun kesä ja elämä ylipäätänsä tuntuu menevän vähän syklissä. Joskus on sellane hiljaisempi kausi, jolloin ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään. Sit yhtäkkiä tapahtuukin kaikkee kivaa ja jännää, et parin viikon verran sitä onkin kokoajan menossa. En oo ihan varma et onko se vaan minä, vai tapahtuuko tää myös muille?



My summer and whole life seems to go on with some kind of cycle. There are times, when it feels like nothing happens - and I mean, _nothing_. And then a lots of things happens in very short time and for a couple of weeks, I'm going everywhere whole time. I'm not sure if it's just me, or does it happens to others as well?







Nyt just on meneillään sellanen nopeempi sykli, mikä on toisaalta ihan mukavaa. Pientä vaihtelua sille sängyssä makoilulle. Sen takia ajattelinkin kirjoitella oikeesti sellaisen nopsakan postauksen, jossa kerron vähän et mitäs oon hommailu. Eli luvassa on pientä kertailua pienemmistä asioista, mitä nyt viime aikoina on tapahtunut. Jätän siis pois sellaset isommat, mistä teen sit isomman postauksen. (= häät, Animecon ja miittailua, ) 

Now I have going to the busier cycle, which is actually nice. A little change for the previous "lazying around, laying on my bed" time. That's why I thought about writing a quick post, about things which have happened lately. I decided to leave out those bigger ones, which are going to have their own post.


Tässä kuva meidän koirasta - Lunasta! Äiti ja isä osti itselleen uudet patjat vanhojen jousipatjojen tilalle. Koska niissä ei ollut mitään vikaa, saatiin sit ne käyttöön Tuizin kanssa ja meidän vanhat patjat on sit vieraskäyttöön. 

This is a picture of our dog - Luna! Mum and dad bought new mattresses for themselves, so we got their old, comfy (and soft) ones. Tuizi's and mine old mattresses are going to be used for visitors.

Kävin katsomassa the Winyls nimistä yhtyettä heinäkuussa, Tammerfestien aikaan. (18.7.) Mua kiinnosti viimein käydä tsekkaamassa näiden keikka, kun stream teamin pikkujouluissa vähän lupailin, et tuun katsomaan jos Tampereelle tulevat. Onnistuin katsomaan bussin väärin, mut onneks seuraavallakin ehti hyvin, keikkapaikkana oli siis Anniskeluravintola Ruma. Näin Miinan ja keikka oli kiva! Sit keikan jälkeen kävin vie ostaa the Winyls t-paidan ja CD'n.

I went to check the band named the Winyls in July. (18.7.) I wanted to see what kind of gigs' they'll do and I had earlier, in their street team's meeting (December), that when they'll have gig in Tampere, I'll be there. I managed to watch the bus timetable wrong, but luckily I was still able to get there on time. The gig took place is Ruma. I saw Miina and the gig was great! After the gig I bought the Winyls t-shirt and CD.





Olin vähän kipeenä + sää oli kelju ni suojelin vähän meikkiä tolla maskilla. Se ei siis ollut mulla päällä, kun menin itse keikalle!

I was a bit sick + the weather wasn't too nice, so I tried to protect my make up with the mask. I didn't have it, when the gig was on! 

Heinäkuussa meillä oli kans Tanparan kesäleiri! (5.7-6.7.) Me viikonlopun verran pidettiin hauskaa yhdessä, parisen tuntia päivässä, Rosendahlin rannassa. Syötiin nyyttärimeiningillä herkkuja, juteltiin ja tanssittiin. Sunnuntaina lähdin tosin Annin kanssa aikaisemmin, sillä meillä oli samana päivänä furityöpajan kokoontuminen. Haettiin Reiku linja-autoasemalta ja lähdettiin Annille.

Tanpara's summer camp was also in July. We spend a weekend, few hours per day, together in Rosedahl's beach while having fun, We ate snacks (everyone brought something), talked and danced. On Sunday, Anni and I left a bit earlier, since we had a furi workshops meeting at the same day. We went to the bus station to take Reiku with us and then went to Anni's place.


Yks mitä oon tehnyt paljon tänä kesänä on - parapara! Ennen leiriä opettelin koetanssibiisiä, jonka esitin sit kesäleirillä. Sit me tanssittiin leirin jälkeisen viikon keskiviikkona, jolloin meillä oli aika extempore, leirillä sovittu tapaaminen. Keräännyttiin Tytin luokse katsomaan "Tuuli nousee (Kaze Tachinu)" elokuva ja sit sen jälkeen mentiin parailemaan ja kuvailemaan muutamia tansseja. Mut myös hyväksyttiin meidän esitykseen (TRACONIN ULKOLAVALLA = Tamperetalon taustalla lauantaina 13.9. klo 11, be there) ja ensimmäisistä harjoituksista lähtien oon tanssinut monet monet kerrat esitysbiisiä.

One thing, which I've done a lot during the Summer is - parapara! Before the camp I learned the dance, which I had to perform at the camp if I wanted to be part of the Tracon performance. Then after the camp, on next week's Wednesday we gathered around Tytti's place to watch movie called "The Wind Rises (Kaze Tachinu)" and after that we went out to dance parapara and video few dances. I got accepted into our performance and after the first practice, I've danced the dance very many times.

Koska mun on oikeesti pitänyt näyttää naamaani ulkona, oon jopa saanut itseäni niskasta kiinni ja oon saanut taas enemmän motivaatio oikeesti laittautua. 

And because I've had to show my face outside, I've got some motivation to actually make myself ready. (Make up, clothes etc.)


Meillä oli Animeconin furityöpajassa (meillä on kans Traconissa sunnuntaina!) mukana BORNia ja Lycaonia, juurikin sen takia, että bändit saapuvat suomeen 6.9.2014. Hotellihuoneessa sit tuli sellainen fiilis, et mitä jos sitä kuitenkin piipahtaisi siellä keikalle. Tykkäsin työpajassa olleista biiseistä, joten mikäpä oliskaan parempi tapa tutustua uusiin bändeihin kuin nähdä heidän live-esiintymisensä. Tää seuraava biisi (Psychedelic Jelly) soikin sitten iPodista moneen, moneen otteeseen! Oon myös aina välillä innostunut laittamaan kynsiä vähän useammin. 

We had furi workshop in Animecon (also we'll have one in Tracon!) and we had choose a song from BORN and Lycaon, because they're coming to Finland 6th of September, 2014. In our hotel room, I got a feeling that I maybe should go and check them out. I really liked the song we had in our workshop so which would be better way to get to know band than seeing them live. The following song (Psychedelic Jelly) really played in my iPod many, many times! I also had some inspiration to paint my nails a bit more than usually.


Slow me countdown ♪ 


Kuten aikaisemmin sanoin, oon aika-ajoin oikeesti saanut otettua itseäni niskasta kiinni. Mä niin tykkään tosta SEX POT ReVeNGen paidasta. (Se ei tosin oo mun....) ja noi on uudet housut, sellaset persikan väriset! Käytiin yks päivä elokuun alussa syömässä Pizzeria Napolissa ja sen jälkeen käväistiin kans Seppälästä, josta noi löyty. 

As I said earlier, I really have had more motivation times to times, when it comes to my looks. I like this SEX POT ReVeNGe's shirt. (It's not actually mine...) and these are new trousers I got, the color is peach! One day, in the beginning of August, I went to Pizzeria Napoli with my family and after that we went to Seppälä, where I got these.




Äiti ja isä lähti kaveriperheen luokse kylään, joten jäätiin vahtimaan kotia ja Lunaa Tuizin kanssa viikonlopuks. Äiti anto meille rahaa, et päästiin elokuviin ja käytiinkin sit perjantaina katsomassa Turtles. Ihan vaan koska vartuttiin kys. sarjaa katsoen (Tässä tulee teinininjat !) ja 3D on kiva. Käytiin siis kattoo ihan alkuperäisin äänin ja ite tykkäsin kyl! Jos on mietteissä et meniskö kattoon, niin voisin kyl sanoa et kannattaa. Ainakin itse sain kunnon naurut! :D

Mum and dad went to their friends (our families are pretty close) place for a weekend and I stayed at home with Tuizi. Mum gave us a little money so we could go to the movie and so we went on Friday to watch Turtles in 3D. We went to watch is just because we grow up while watching the series. (Teenage mutant ninja turtles!) and I always liked 3D movies. I really liked it and if you're wondering whether you'd see the movie or not, I'd say you should watch it. At least I was very entertained! :D


MC Mickey ♦ 



Hey, MAMACITA naega ayayayaya ♪

Oon ollut niin innoissani tästä nyt pari päivää. Super Juniorin comeback tuli viimein, elokuun lopulla! MAMACITAa kuunnellessa tulee mieleen, kuinka onkaan ollut ikävä näitä tyyppejä. Mä itse tykkään tästä kappaleesta ja se on jännän koukuttava! Mä myös saan itselleni mun ihka ensimmäisen kpop albumin. (Sain apua tilaamiseen yhdeltä suomalaiselta ELFiltä, koska en voi itse tilata netistä. Kiitos ) Sain viestiä, että albumi lähti liikkeelle eilen, joten yyyh. Nyt vain odottamaan. 

And this is one biggest reason why I've been so excited last couple of days. Super Junior's comeback finally came, in the end of August! While listening to MAMACITA I can really remember, how much I've missed these guys. I really like the song, it's very catchy! I'll even get my very first kpop album. (I got some help from a Finnish ELF with ordering, since I couldn't order anything in internet. Thank you ) I got a message, which said that it's on it's way to Finland so now... I just have to wait.




Mä jopa sain äidin katsomaan tän musiikkivideon mun kanssa. En pakottanut tai mitään, mutta pyysin lupaa käyttää meidän pöytäkonetta, koska siinä on parempi äänentoisto. (Se on siis lähinnä isän ja äidin käytössä.) Äiti sit kirjas mut sisään ja kun klikkasin videon auki, äiti jäi katsomaan mun kanssa sitä. JA SE TYKKÄS! Olin ihan hämmentyny, kun yleensä nää musiikkijutut on sillee et kuuntelen niitä itse. (Äiti on siis sillee et ne on okei, muttei sit sen enempää innostunu.) Kuulin kommetteja mm. "Noi osaa kyllä tanssia!", "Voi, ei toisen vesimelonia!" ja "Tolla (Kyuhyun) on kyl tosi upee ääni." Oli kyl tosi huippua tämä!

I also got my mum to watch the mv with me. I didn't force her or anything, but I just asked if I'd use the table computer (which is actually my parents') and she logged me in. When I clicked the video open, mum just started to watch it with me. AND SHE LIKED IT! I was so surprised, since usually she doesn't watch or listen the bands I do. (It's like, she thinks they're okay but she's not really that interested.) She commented the video like "They really can dance!", "Oh no, not the watermelon" and "That guy (Kyuhyun) has a really great voice." It was so awesome!

~♣~♣~

Nyt oon kaiketi saanut kerrattua suuren osan menoista. Ajattelin tässä, et vaikka mulla onkin muutama postaus rästissä ni saatan ehkä mahdollisesti (jos saan materiaalin kasaan suht. nopeasti) tehdä ensin jonkun uudemman postauksen, et jotain tulee sit ajallaan. :D Tyyliin BORNin ja Lycaonin keikasta. EN KYL SIT LUPAA MITÄÄN, nää on vielä ajatuksen tasolla. 

Mut eiköhän tää nopee päivitys ollut tässä. Ensi postaukseen siis, baibai!

I think here's most of the small things. I thought that even tho I have few more post in mind, I might do (If I get the material ready quite quickly) do some newer post, which would come in time. :D Like before the posts about things, which have happened earlier, I might do for example a post about BORN & Lycaon gig. I'M NOT PROMISING ANYTHING THO, it's just an idea.

But I guess this is it. See you in the next post, baibai!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti