30.1.2013

heyeyeye~ + music video of the January

Mun pitäis kaiketi lukea nyt historiaa, koska mulla on tänään koe. Tai sit jos ei sitä, niin kannattais nukkua. No, halusin kuitenkin päivittää, koska mulle tapahtu jotain ei niin kivaa pari päivää sitten, ja haluun jakaa sen teidän kanssa + olis kiva saada jotain vinkkejä miten hoitaa tää asia. ^^'

I should probably be reading history now,since I have exam today... or then sleeping. Anyway, I wanted to update first 'cause... something not so nice happened to me few days ago, and I really wanted to share it with you guys, and also maybe got some advice. ^^'

Maanantaina mä vähän niinku skippasin mun hissan tunnin (olisin myöhästyny kuitenki ja opettajat ei kato hyvällä silmällä jos tunnille tullaan myöhässä). Mä sit juttelin Tuizin kanssa ja mentii kans samalla bussilla. Kaupungissa mulla oli vähän aikaa, joten kävin Coffee Housessa ostamassa vähän aamupalaa (kahvi + kroisantti) ja sitten menin bussille.

So, on Monday I kinda... skipped my history lesson. Don't get me wrong, I was going to late from my bus and then also I'd late from my lesson (and teachers won't watch it with good eyes if you try to come to lesson after it had already started). So, I talked with Tuizi a while and left to school with the same bus. I had some time before heading to the other bus stop (I use two buses to go to school). I bought some breakfast (coffee + croissant) from Coffee House and then went to bus.

Kun hetki oltiin ajettu, bussipysäkki tuli näkyviin ja painoin sit nappia ja menin takaovelle. Ootin hetken, et kuski avas ovet ja heti avattuaan mä lähdin ihan normaalisti ulos. Kuitenkin, kun olin vielä menossa se kuski laittokin sen oven kiinni ja jäin siihen oven ja sen bussin seinän väliin (sillee,et olin puoliks ulkona ja puoliks sisällä. Eli olin sivuttain, selkä osu oveen). Siinä menin sit pikkuseen paniikkiin, kun mulla on ahtaanpaikankammo (sellane jännä, et se tulee etenki sillo jos oon ihan yksin) ja yritin rimpuilla vapaaks. En sit tiiä mitä tapahtu, mut hetken rimpuilun jälkeen pääsin livahtamaan ulos. Tosin, se tuntu et rimpuilin siinä monta hetkeä.

Kävellessä kouluun mä sit mietin, et mitä hittoo tapahtu, ja onko tää ees mahdollista. Selkään, toiseen käteen ja jalkaan sattui ihan mukavasti. Olin kuitenkin koulussa ja käsi sekä jalkakipu hellitti, mut selkäkipu tuli kovemmaks. Kaupanpäälle tuli kans sellanen heikottava olo,et voisin pyörtyy millä hetkellä tahansa.



After some time of driving, my school's bus stop came, I pushed the button and went to the doors. I waited a while that the doors open, when I was going out, the bus driver putted the doors back closed. I wasn't out yet, so I kinda... stuck between the bus doors, and let me tell, it hurt! I went to little panic (I'm kinda afraid in very tight places when there's nobody I know) and tried to get out. I don't know what happened, but after I had struggle a while, I was able to get out. It felt like an age, though. 

While I was walking to school, I kinda didn't get what had just happened. I was like "is this even possible?" My back hurt a bit after that, also my arm and leg were hurt too. I still went to prom dance and were on school pretty normal. Anyway, soon my hand and leg didn't hurt anymore but my back started to hurt more + I started to feel that I'd faint in anytime. 

Meillä oli kys. päivänä musikaalitapaaminen. Siinä välissä mulla oli pieni tauko ja päätettiin kaverin kanssa käydä terkalla. Se oli kuitenkin lopettanut just siltä päivältä ja oli lähdössä kotiin, eli en sit saanu minkäänlaisia neuvoja tai särkylääkettä. Kotona sit kuitenkin sain niitä, onneks. Mun piti ottaa kaks buranaa, et sain ylipäätään nukuttua yöllä :/

I had on that day a musical meeting. I had a little break between them so we (my friend and I) decided to visit the school's nurse, but her day was going to end, so I didn't get any help or painkillers from her. At home I got them, luckily. I had to take two, so I was able to sleep and yeah. :/

Kuitenkin, mun ystävät sano, et mun pitäis tehdä TKL:lle valitus asiasta, ja oon kyl kans itekin sitä mieltä, mut... en oikee tiiä miten se pitäis tehdä xD tai siis, oon tehny tasan kerran valituksen Fazerille, kun karkkipussissa oli jotain sinnekuulumatonta. Joten arvostaisin todella, jos joku osais neuvoa mua jollakin tavalla. Voiko sen tehdä koneella vai pitääkö mun soittaa jne. ^^'

Anyway, my friends say that I should do a complaint to the TKL of what happened. I also think so. But... I don't really know how xD I mean, I have only do complaint to Fazer when there was something... strange in the candy bag I bought. So, I'd really appreciate if anyone would tell me, what to do. I mean, where I should sent it, or should I do it whit phone etc. ^^' 

Viimepostauksen haasteessa  oli se musiikkivideo kohta ja ajattelin yrittää kokeilla sitä. Mä en tiedä ymmärsinkö sen ihan oikein, mut mä ajattelin tehdä sen nyt tällä tavalla. Eli siis, joka kuukauden lopulla esittelen 'kuukauden musiikkivideon', yritän pysyä aina yhdessä. Ja jos ei oo mitään yksittäistä musiikkivideota, niin esittelen kuitenkin jonkun videon youtubesta, vaikka se sit oliskin vaa joku lyrics video biisistä. :D
(mä ajattelin, et teen tän kohdan aina sit englanniks, siis ne kaikki perustelut yms. kellään ei oo varmaan mitään sitä vastaan? ^^') 

Last entry's challenge were the 'music video of month' or something, so I wanted to try it. I'm not sure if this is, what the part told to do, but at least this is my way to do it. So, in the end of the every month, I'll introduce 'the music video of the month', I'll try to always pick just one. And if there isn't any special music video, I'll anyway introduce some video~ even if it'd be just a lyric video of some song. :D

~ * MUSIC VIDEO OF THE MONTH * ~
January
 
SHINee - 1000 years, always by your side

I should probably explain why I decided this one. I heard this one few weeks ago for the first time, when Tuizi played this one for me, saying "this is so lovely ;w; ♥" I fell in love with this one for the very first time. I find it so lovely but also sad. I mean, I start to cry almost every time I listen it. I really love the music video and story and everything. 

"How I wanna be with you"


Anyway, since that day I've listen it a lot. It's one of my favorite songs now and I feel a bit sad, that I kinda won't be able to listen it at school etc. 'cause I don't feel like crying much at school or at public places. I know I shouldn't but I really care of what people thinks about me. Thanks to my past, but it goes far from this topic. I'm so happy that Tuizi showed this to me. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti