11.2.2013

haaste + random [finnish]



Hei~ 

Hello~

(Sorry, I won't translate this entry...at least not yet, I will if somebody wants. :D Anyway, there isn't much "important things. I mostly like 'prom is soon and I tried the dress', 'I was on D'espairsRay meeting, though I'm going to talk more of it later, when I get pics' and then the challange in the end...so :D)

Hmm, mistäs mä voisin tässä päivitellä. Wanhat on kohta, hui! :D Kävin tänään kampaajalla vähän sopimassa aikatauluista ja puhumassa siitä, millanen kampaus sit tulee. Oliko ees huippua Jännittää jo ja sillee~ Kokeilin mun mekkoo kans tänään päälle kotona ja koitin tanssia sen kanssa. Isä napsas kans vähän kuvia. Meikit ja hiukset ei siis siinä oikee kohdillaan ole vielä, mut odottakaas vaan perjantaita!

the light is what it is :x
but at least you can get better image of how the dress looks,
while I'm wearing it~

Tässähän on tapahtunut vähän kaikkea viikon aikana. En oo vaa ollut kykenevä vielä päivittelemään. Kävin mm. naapureilla, sain sieltä sellasen viitta/takkihomman wanhoja varten ja kengät. Sit tosiaan olin D'espairsRay -miitissä sunnuntaina, ja oliko ees huippua. ;w; Kirjotan miitistä vie enemmän sit ku saadaan kuvia :D Mulla on vaa yks 'kanat orrella' -kuva! Mut sen verran sanon,et Despa on kova kuten myös hui hai hiisi :D




 ~○~○~


Sain haasteen Alicelta. (linkki johtaa haastepostaukseen.) Kiitos~ :3! Eli siis ideana oli eka kertoa 11 faktaa itsestään, sit vastata noihin haasteen heittäjän kysymyksiin jaja keksiä omia + lopuks haastaa 11 ihmistä, joiden blogilla on alle 200 lukijaa.

1. Mä pelkään oikeesti aika monia asioita, vaikka tuppaan sanomaan päinvastoin. Kun oon ihmisten kanssa, ne pelot kuitenkin mystisesti katoaa. esim. mä en oikeesti tykkää olla pimeessä yksin, vaikka yöllä, mut jos joku on mun kanssa, ei mulla oo mitään ongelmaa.

2. Mä oon lähes sinisilmäinen optimisti. Pyrin löytämään lähes jokaisesta asiasta hyviä asioita ja kuljen hymyssä suin. Oon saanut paljon lokaa niskaan tän takia, mutta oon myös saanut kiitosta ja hyväksyntää. Mä myös yleisesti uskon lupauksiin, mitä ihmiset sanoo. Etenkin, jos kys. ihmiset ovat luottamukseni ansainneet.

3. Mä tykkään, mutta myös pelkään matelijoita, esim. käärmeitä. Mulla ei oikeesti oo mitään niitä vastaan ja tykkään katsoa kuvia esim. lemmikkikäärmeitä. Ne on oikeesti kivoja. Mä en kuitenkaan ikinä uskalla koskea niihin, koska pelkään, et ne puree mua tai vastaavaa. 

4. Jos saisin jonkun yliluonnollisen kyvyn, haluisin oppia lukemaan ihmisten ajatuksia. Oon tosi epävarma, kiitos peruskoulun, jonka takia mä mietin usein, et ihmiset on mulle kilttejä vaan sen takia, et ne ei haluu pahottaa mun mieltä. Mä saan usein sellaisia oloja, et ihmiset vihaa mua ja sit mulla on sen takia tosi inhottava olo, etenkin jos ite tykkään  kys. ihmisestä. Monet sanoo mulle, et kaikkia ei voi miellyttää, mutten vaan voi sille mitään. ^^'

5. Mulla on addiktio kofeiiniin, josta en ees yritä päästä eroon. Oon juonut kahvia siinä 2-3 luokasta (alakoulusta siis puhutaan) asti ja juon lähes säännöllisesti ainakin 3-5 kuppia päivässä. Jos en saa aamukahvia, olo on _todella_ vetämätön. 

6. Mä haluisin ottaa tatuoinnin jossain vaiheessa, mut mulla on neulakammo. Oon miettinyt aina välillä,et mitkä asiat on mulle tärkeitä, koska kys. tatuoinnin pitäis sit kans merkata mulle jotain! En halua ihoani vain värityskirjaksi, you know. 

7. Edelliseen liittyen, mietin _oikeesti_ ihan tosissani, et olisin tatuoinnut sen "käärmeenkantajamerkin", joka vasempaan ranteeseen piirrettiin HP -larpissa, samaan paikkaan, koska a) se ei ollut iso ja b) se totta tosiaan olis merkinnyt jotain.

8. Mä seuraan tosi huonosti sarjoja, vaikka mun tekiskin mieli. Tästä huolimatta mulla on jäänyt kaks sarjaa, jotka pyrin katsomaan. Putous & Pasila ! Etenkin ensimmäinen on sydäntä lähellä Mä tykkään niistä näyttelijöistä paljon! Mä tykkään Jussista ja Rikusta tositosi paljon. Pasila on vaan niin loistava ja siitä on jäänyt kaikenlaisia inside -vitsejä kaikkien kivojen ihmisten kanssa.

9. Mulla ei oo yhtä tiettyä tyyliä, jota seuraan. Mä muodostan kokonaisuuden eri vaatekappaleista ja yhtenä päivänä mulla on päällä löysä, ylisuuri huppari lökäreiden kera, toisen päivänä tuun taas tosi tyttömäisenä kuvaan. Tää näky hauskasti ysin tet-jaksolla, jolloin tyyli vaihtu joka päivä.

10. Mua väsyttää tosi usein, ihan illallakin. Jostain kumman syystä, mä en kuitenkaan osaa mennä nukkumaan tarpeeksi aikaisin, jolloin kierre alkaa alusta.

11. Mun huumorintaju on jotain niin outoa. Mä nauran vähän kaikelle, ja joskus saatan nauraa niin, että mahaan sattuu, tipun tuolilta ja henki meinaa lähteä seuraavalla bussilla pois. Mä saan tehtyä vitsiä vähän kaikesta, etenkin kaverien kanssa. Oikeesti hauskoista asioista, mutta myös kouluaineista. Filosofia on ehkä paras aine tähän, mut ollaan saatu kans tehtyä uskonnosta ja matikasta (!!). 

Kysymykset:

    Millainen musiikki vetoaa sinuun? Miksi?
Yleisesti ottaen muhun vetoaa kaikenlainen musiikki ja tähänkin on aikoja. Mut kun kuuntelen musiikkia, niin tosi tärkeätä on, et siitä kuvastuu se tunne. Et se ei oo vaan teknisesti hyvä suoritus, vaan siitä kuvastuu sitä... jotain. Tyylillä, et ymmärrä lyriikoista mitään, mutta se onnistuu silti koskettamaan sua. Jos musiikkityyleistä puhutaan, muhun vetoaa kaikenlainen musiikki. Esim. nyt mulla on aika suuri kpop -vaihe päällä ja tykkään siitä pirteydestä mikä niissä tulee, mut samalla kuitenkin kuuntelen paljon Antikua, koska siinä musiikissa sitä tunnetta tulee meikäläiselle <3

    Miksi päätit perustaa oman blogin?
Mä oon yrittänyt jo aikoja kirjoittaa päiväkirjaa, mut se tyssäs siihen, et en jaksanut kirjoittaa käsin. Kouluhommia tehdessäni päädyin katselemaan muutamia blogeja ja halusin itsekin perustaa oman. Halusin kertoa omia mielipiteitäni asioihin, ajasta riippumatta ja myös jakaa kokemuksiani muiden kanssa.

    Miten kuvailisit itseäsi?
Mä oon yleisesti ottaen sosiaalinen. Mä tykkään jutella ihmisille, tutustua uusiin tuttavuuksiin ja viettää aikaa porukalla. Oon kuitenkin aika ujo, jonka takia saatan ainakin aluks jäädä vähän taka-alalle. Rohkeasti vain puhumaan ja tsilleen~ Musta saa monenlaista juttelukumppania, osaa puhua ja ajatella syvällisesti, mutta myös fangirlinmode löytyy. Oon itsestäni tosi epävarma, kiitos yläkouluajan, enkä sen takia ihan heti oo menossa esittämään jotain ihmisten edessä yksin. Koska musiikki on suuri osa elämää, mut näkee yleisesti kuulokkeet korvilla, kun kävelen yms.

    Tumbrl, Facebook, Twitter vai Weit?
Twitter! Mä vaan yksinkertaisesti rakastin sitä paikkaa. :D Mä en ensin kirjauduttuani tajunnut paikan ideaa kunnolla, mut kyllä tää tästä on sit lähteny. Oon tutustunut uusiin ihmisiin siellä ja muutenkin pystyn juttelemaan siellä paljon vapautuneemmin kun esim. facebookissa.

    Kissa vai koira? Vai jokin muu eläin?
Mä sanon koira, ihan vaan siitä syystä, et omistan yhden karvakorvan myös itse. Koirat on ihania sosiaalisia eläimiä. Kyllä se oikeesti piristää, kun tuun kotiin pitkän päivän päätteeksi, et oven takana on oikeesti joku niin sulonen, joka on vielä aidosti iloinen siitä, et joku tulee kotiin. Tulee tietyllä tavalla rakastettu olo~

    Mikä on unelmiesi matkakohde? Oletko käynyt sielä?
Oonko tylsä, jos sanon Japani? Se on mun unelmien matkakohde #1 'cause of the reason. Ei vais, olis vaan tosi jees käydä siellä, koska se on kiehtova maa. En valitettavasti oo päässyt käymään viellä, mutta suunnitelmissa on!

    Kumpi voittaa: kirja vai elokuva?
Yleisesti mä tykkään vastata, et kirja. Ainakin sillon, jos puhutaan vaikka jostain kirjasta ja sen perusteella tehdystä elokuvasta. Kirjassa parasta on nimittäin se, et sä voit tulkita sitä eritavalla jokainen kerta, kun luet sitä. Lisäksi, sä voit kuvitella omassa mielessä kaikki ne henkilöt ja paikat, kun taas elokuvassa ei oo sellasta mahdollisuutta, koska kaikki on jo valmiina ruudulla.

    Rakkain harrastuksesi?
Parapara!   Tää harrastus on vaan parhautta ja oon ikuisesti Iinalle kiitollinen siitä, et se "pakotti" mut tulee sinne tunnille.

    Lukio vai amis? Miksi?
Lukio, ihan vaan sen takia, et oon ite siellä. No ei vaan, jos on jo tiedossa, mille uralle haluaa ja pääsee amiksen kautta, niin mikäs siinä. Saapa ainakin ammatin kenties nopeemmin, mut lukio avaa paljon ovia ja se on tosi jees. Ei yhtään niin rankkaa, ku mitä pelotellaan! :D

    Uskotko yliluonnolliseen?
Mä yleisesti tuppaan sanoa, etten usko. Mut sit toisaalta...mä en oikeesti tiedä. Välillä tapahtuu paljon asioita, joihin ei vaan oo selitystä järjellä, et kaiketi sitä jotain on, mut en kuitenkaan sellasiin "Tää on tämmönen pahansuopahenki, joka tappaa sut" kärjistettyihin juttuihin usko. xD

    Jos voisit matkustaa ajassa ihan minne vaan, minne menisit? Miksi?
Toisaalta mä haluisin matkustaa ajassa takaisin kasiluokkaan ja auttaa itseni paljon nopeammin jaloille, mut... niin. Ehkä mä haluisin matkustaa sellaseen aikaan, jolloin oikeesti tapahtu jotain kivaa, et voisin kokea sen uudestaan. Esim. ekaan X -miittiin, Antikun keikalle tai HP -larppiin. 

Ja seuraavat kysymykset:
Mikä on lempiherkkusi?
Kivoin muisto ja miksi?
Jos voisit muuttaa itsessäsi jotain, mikä se olisi?
Mitä mieltä olet suosituista trendeistä, esim. musiikissa ja muodissa? (Gangam style, Lacoste jne.)
Ilmaisetko itseäsi taiteet keinon, ja jos kyllä, miten? (musiikki, kuvataide, kirjoittaminen)
Pidäkö keikoista?
Minkä nimen antaisit lapsellesi/kaverisi lapselle?
Paras kappale tällä hetkellä on...
Mistä olet innostunut juuri tällä hetkellä?
Miten vietät vapaa-aikaasi?
Aiotko/haluaisitko tanssia wanhat?

Oon tosi huono haastamaan ketään, enkä ees tiedä, luenko paljoa blogeja, joilla on alle 200 lukijaa (ja jotka ei oo vähään aikaan tehny haastetta). Yf, mut sit oon tosi tylsä, jos taas en tee mitään~ Mä nyt julkasen tän jaja katon vaik täs parin päivän sisällä, jos keksisin ees pari tyyppiä ja jos haluutte, niin saa (todellakin!) vastata, m'key~ :D

~○~○~

4 kommenttia:

  1. Moi! Oon lukenut tätä sun blogia tässä jonkun kuukauden(?) verran suunnilleen ja nyt vasta kommentoin. Hieno blogi sulla. Pakko sanoa, että Hieno wanhojentanssimekko :)Ittellä oli vuosi sitten suunnilleen saman värinen. Tuon haasteen vastaan ottaminen kävi minulla mielessä, mutta kiireideni takia taidan kuitenkin jättää väliin tällä kertaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei~ ^^ Ah, parempi myöhään kun ei milloinkaan, eikös. :D Eiku ihan oikeesti, oon tosi iloinen et kommentoit, kiitos ♥ niin ja kiva kuulla, et tykkäät mun blogistani~ C:

      Kiitosta~ Itsekin pidän mekosta. En olis osannu ees miettiä tota väriä ensin, mutta onneksi oli asiantuntija neuvomassa ja auttamassa erilaisten pukujen sovituksessa, et löysin tän. Toi väri on siitä kiva, et se on omanlainen. Sellasia harvoin on kovin monta yms. ainakin erottuu joukosta :'D Oh, sun mekkos oli varmasti tosi kiva, kanssa! ^^

      Ah, ymmärrän. Tosin, tossa haasteessa ei oo mitään päivämäärää, et jos haluut tehdä sen vaikka kiireiden jälkeen/kun on tarpeeks vapaa-aikaa, niin tee~ ^^ Musta olis ainakin kiinnostavaa lukea, mitä noihin kysymyksiin vastataan! :3

      Poista
  2. Totta tuo puvun väri asia. On kiva, että välillä on muitakin, kun niitä ainaisia "pinkkejä prinsessa ihanuuksia." XD Paitsi, että yllätyin, kun meidän lukiossa ei ollut yhtäkään sellaista tänä vuonna.

    Katotaan nyt löydänkö aikaa jostain... Viikonloppuni menee nimittäin Frostbitessa ja sen jälkeen oon viikon isosena riparilla XD Mut ehkä sen jälkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan! Meidän wanhoissa tais olla vaan kaks kunnon pinkkiä prinsessaunelma. Meillä oli tosi erilaisia pukuja ja kampauksia, joista jokainen pääsi oikeuksiinsa, jos näin voi sanoa. :D

      Oh aivan~ Pidä hauskaa Frostissa ja riparilla! ^^ Ja katsotaan sit sen jälkeen~! :D

      Poista